Tuesday 10 September 2013

Tiga Rasa Masam Manis Suatu Pagi

Pagi ini
Rasanya baik sekali
Apakah yang bakal berlaku
Maniskah rasanya
Atau masamkah ia
Atau mungkin masin rasanya
Suatu pagi yang penuh tanda tanya
Hatiku berkobar-kobar
Bisakah aku menjadi seorang yang beruntung hari ini?
Atau akan rugikah aku?
Jauhkanlah aku dari celaka pada hari ini
Janganlah hari ini lebih buruk daripada hari semalam
Pagi ini kumulakan dengan Bismillah dengan harapan ku kan menjadi antara insan yang beruntung
Hari ini in sya Allah akan baik daripada semalamnya
Namun mengapa kumasih gusar
Tidak pasti apa akan terjadi
Pagi ini ku bercampur aduk tiga rasa
Bisakah aku melaluinya seperti semalam
Atau tewaskah aku hari ini?
Semuanya bermula pada pagi ini.
 
 

1 comment:

  1. sajak asam pedasss poweerrr gilleerrr rasanyaa..~!!! ahhaha ^_______^

    ReplyDelete